Geir Oterhals, Prosjekteier, Oche Dart

«Kodemaker tok en idé til ferdig løsning på kort tid, og de har vært en viktig ekstern bidragsyter i utviklingen av vårt konsept Oche. De har jobbet godt sammen med flere andre aktører i et hektisk prosjekt.

De er flinke, sier hva de mener og lager det vi ønsker. Softwaren de har laget har fungert knirkefritt siden åpningen. Vi har et veldig godt inntrykk av hele Kodemaker, og de fremstår som en dyktig, jovial og humørfylt gjeng.»

Geir Oterhals

Prosjekteier, Oche Dart
+47 992 18 320

Oche tilbyr en helt ny opplevelse av dart pakket inn i et gjennomført sosialt konsept for den gode opplevelsen med vennegjengen eller jobben. Det er tradisjonell dart i form av pilkast på en fysisk dartskive, men derfra og inn er alt annerledes. Alle kast blir automatisk registrert i datasystemet, og din score og plassering blir automatisk beregnet og annonsert på stor skjerm kast for kast. Det gir en helt annen opplevelse for hele gjengen, og det blir kjapt rom for kjappe kommentarer og økt forventningspress.

Kodemaker har vært med å lage en del forskjellige typer spill, og da blir det opp til den enkelte å finne sin favoritt. Her vil det være rom for å enkelt utvikle nye varianter, og ikke minst kan det bli gøy med turneringer. Kodemaker har jobbet tett sammen med designere fra Eggs og en maskiningeniør fra Not A Number. Sammen har vi laget en på alle plan spennende og velfungerende løsning for dette fysiske spillkonseptet.

Vi har levert

To Kodemakere står bak det teknologiske ved Oche sitt automatiserte konsept for dartspill. Bildeanalyse, spillutvikling, grensesnitt og oppsett/overvåkning av maskiner og utstyr.

2 Kodemakere

2200 timer / 10.2017-09.2018

Bildeanalyse, spillutvikling og uvant maskinpark

Utrolig variert og utfordrende IT-prosjekt. Kodemaker har jobbet med bildeanalyse, spillutvikling, grensesnitt og oppsett/overvåkning av maskiner og utstyr. Grensesnittet er utviklet i samarbeid med Eggs Design, som har stått for visuelt design og hjelp på frontend-utvikling. Hardware og oppsett av fysisk utstyr er utviklet i samarbeid med Alan Gorman - Not a Number AS, som har designet lys, kameraplassering med stativ, piler og alle andre mekaniske egenskaper.

Prosjektet startet med en konseptfase hvor det ble utviklet en Proof of Concept for selve kamerateknologien. Deretter har vi gradvis bygget ut med optimalisering av nøyaktighet på kalibrering i parallell med utvikling av spill, grensesnitt og støtteverktøy/overvåkning.

Eivind Waaler

Eivind startet jobben med bildeanalyse og har utviklet selve motoren for kalibrering av kameraer og gjenkjenning av piler. Han har også gjort en del videreutvikling på selve spillmotoren, samt masse frontend-utvikling for å ferdigstille design/grensesnitt mot slutten av prosjektet. Eivind var også ansvarlig for alt det fysiske - fra valg/oppsett av kameraer og annen hardware som datamaskiner, lysstyring og skjermer.

Systemutvikler
+47 982 19 322
eivind@kodemaker.no

Magnus Rundberget

Magnus var ansvarlig for utvikling av logikken og håndhevelse av reglene for spillene. Der designet han en generisk struktur for å implementere nye spill understøttet av et snedig testopplegg. Han laget også mye av oppsettet og implementasjonen for spillmonitoren og kontrollpanelet. Magnus var tidlig ute i prosjektet med å legge grunnmuren for et automatisert opplegg for Continuous Deployment.

Systemutvikler
+47 928 83 365
magnus@kodemaker.no